Om kommunikation

Hur kan man kontakta er?

Vi kan kontaktas via e-post: info@tryggmarin.se, genom att skicka meddelande via Facebook Messenger eller genom kontaktformulär på vår hemsida.

Hur lång tid tar det innan man får svar?

Vi återkommer så snabbt vi kan och i turordning. Oftast inom 48 timmar. Under vissa perioder kan det ta något längre tid.

Om tjänster

Vad innebär det att ni har mobil service?

Mobil service innebär att vi åker till kunden med servicebil och arbetar på kundens båt på plats. Vi arbetar på båtar som bland annat finns på båtklubbar, tomter, förvaringshallar, privata bryggor samt företagsägda bryggor.

Kan man lämna båtnycklar hos er om man inte kan släppa in er för att utföra arbete?

Det går alldeles utmärkt att lämna nycklar till oss. Vi tar ofta hand om nycklar till både båt och båtklubbar för att kunna komma in och arbeta på kundernas båtar. Viktigt är dock att båtklubben informeras om dag och tid vi kommer att arbeta på kundens båt.

Hur långt i förväg skall man boka?

Väntetiden kan vara olika lång under olika delar av året. De flesta av våra kunder bokar oss med minst några veckors upp till ett halvårs framförhållning då vi kan vara fullbokade under vissa perioder. Dock försöker vi, om möjligt, att ha viss luft i kalendern för att kunna utföra vissa uppdrag snabbare.

Var utför ni era tjänster?

Vi utför uppdrag i hela Storstockholm. Mot extra milersättning utför vi även uppdrag utanför Stockholmsområdet.

Kan både företag och privatpersoner anlita er?

Både företag och privatpersoner kan nyttja våra tjänster.

Jag behöver hjälp med något som inte står med på er hemsida, kan ni hjälpa ändå?

Kontakta oss i sådana fall med din förfrågan så får vi se om vi är rätt företag för att utföra uppdraget.

Kan man se bilder på utförda arbeten?

I mån av tid så lägger upp vi en del bilder på vår Facebooksida: Trygg Marin I Facebook eller Trygg Marin I Instagram. Vi har dock tillgång till fler bilder på förfrågan.

Om betalning

Hur betalar man?

Betalning sker mot faktura efter utfört uppdrag med 10 dagars betalningstid. Faktura skickas via e-post som bifogad PDF. Du som önskar kan även betala direkt via Swish.

Vad händer om jag måste avboka?

Det går alldeles utmärkt att avboka vid behov. Om man avbokar senare än 24 timmar innan avtalad tid så utgår en avbokningsavgift på 500 inkl.moms.

Vad kostar era tjänster?

Priset varierar beroende på hur lång tid uppdraget tar att utföra. Här ser du vårt aktuella timpris: Priser 

Kontakta oss om du vill ha ett prisförslag för ett specifikt uppdrag: Kontakt

Har ni några extra avgifter när man anlitar er?

Nej. Vi har inga extra eller dolda avgifter. Kunden får alltid reda på kostnaden på förhand innan vi utför uppdrag.

Har ni någon framkörningsavgift?

Nej vi har ingen framkörningsavgift när vi utför arbeten eller tittar på arbeten.

Kan man få ett fast pris?

Självklart kan man få ett fast pris om man skulle föredra detta. Be om ett fast pris när du kontaktar oss.

Ingår material i priset?

Det varierar beroende på om uppdraget sker på löpande räkning eller fast pris. Vi meddelar dock alltid tydligt vad som gäller för varje uppdrag samt specificerar materialkostnaden innan vi påbörjar uppdraget.


Har du fler frågor?